Sunday, May 4, 2008

Kebenaran Tentang Pengiklanan Online.

$$$$$$$$$$$$$$ Korang mungkin sudah sedia maklum dengan konsep pengiklanan semula, iklan korang mungkin telah dilhat 8-10 kali sebelum menjangka sebarang pembelian. tidak kira tahap kemajuan teknologi, psikologi manusia tidak boleh berubah. otak masih lagi di tempatnya. lebih pendedahan yang korang dapat maka ia akan menjadi kebiasaan, dan orang akan mula menyukainya.

Tidak kira dimana korang tinggal, korang mesti ada pengalaman mempunyai kempen korang sendiri. selama masa tersebut mereka melangkah kedepan melalui pengiklanan. megahantar ke press release, keluar dalam rancangan tv, mengelilingi setiap negeri memberi ucapan, membuat penjumpaan awam dengan mengadakan jamuan, pelancaran, pembukaan, makan malam dll. secara ia boleh dilihat dimana-mana sahaja pada masa yang sama.

Fikirkan tentangnya. walaupun hari cuti dan iklan masih dipaparkan apabila ada sesuatu keraian. kita ambil contoh air minuman coke, kenapa ia perlu memastikan jenamanya menjadi pilihan orang ramai. kebenaran:

1. jangan biarkan orang melupai korang, pastikan korang sentiasa berada di hadapan selalu.
2. sentiasa aktif dalam kempen pengiklanan.
3.jangan hanya menggunakan satu medium pengiklanan, korang gunakan sebanyak mana iklan yang anda mampu. 4.gunakan tajuk yang terbaik bagi setiap iklan korang, jadi orang kenal dengan iklan koranga dan menjadi kebiasaan untuk klik melalui iklan korang.
5.di dalam fikiran manusia, apabila mereka melihat iklan korang dimana2, secara automatik ia akan mewujudkan pengaruh berikut mengenai korang:
-Korang dipercayai kerana membuat iklan yang agresif.
-Korang mesti boleh buat duit, kerana itu anda membelanjakan wang untuk pengiklanan.
-Produk korang mesti bagus, kerana itu orang membelinya.
-Orang lain sudah membelinya, adakah saya ketinggalan sesuatu yang penting?
-Jadi saya juga akan mencubanya.

Sekarang mari kita imbas kembali. bagaimana maklumbalas ini kepada perniagaan korang? jadi perbelajaan yang lebih tidak boleh untuk masa yang panjang. bagaimana pelan untuk membuat ia menjadi iklan yang praktikal?

bagaimana mahu memulakan:

1.hantar iklan korang ke semua ezine menggunakan servis submission yang murah.

2.gunakan laman secara automatik-iklan korang dipaparkan di jutaan laman web di internet. disini perniagaan yang baru biasanya bermula.

3.iklankan ad korang di tempat yang terbaik, lakukan kajian mengenai target pemasaran dan iklankan disitu.

4.tuliaskan satu artikel. apabila menuliskan artikel dan cari tempat untuk mensiarkannya, dapatkan tempat yang mempunyai trafik yang tinggi.

5.tempah (sejuta) pelawat yang dijamin, semetara mencipta laman yang istimewa yang diberikan secara percuma dengan pendaftaran disediakan

6.sebarkan program affiliate yang terbaik.

7.dapatkan kerjasama dengan laman web yang mempunyai pelawat yang ramai dalam industri.

8.binakan taktik penjenamaan dengan mencipta banner dan tempatkan di tempat yang ramai pelawat.

9. jangan hantar ke press release jika itu maklumat yang bernilai.

Pastikan iklan korang boleh dilihat dimana2 pada masa yang sama. bermula dengan yang kecil kemudian membuat semula dengan keuntungan korang. pastikan ia kekal dan terus kekal. kemudian iklan dengan lebih banyak. Memag masyuuuk! Technorati Profile

No comments: